tisdag 17 juni 2008

Tisdag

God eftermiddag

Idag sa jag upp mig som dansbands basist, var ganska skönt men lite tragiskt eftersom jag gillar dom flesta i bandet skarpt. Väldigt skönt är att jag kan satsa på Coverbandet till 100% och har fixat så att Preben gör en hemsida. Skall jaga jobb så det förslår, spelar Midsommardagen i Öregrund och i Juli troligtvis på värdshuset i Dannemora sedan är det lite tunsått med gigg och vi som behöver spelningar som bli pengar som blir ett nytt PA. Hörde mig för med ett bussbolag om buss där och man kunde köpa en handikapbuss för väldigt lite pengar, vore ju rena drömmen, slippa slita med personbilar, släpkärror och massor av ur och i packningar. Jobbet i dag vare intressant, var till ett reningsverk och jobbade. Fanns inget skithus där, man undrar hur dom tänkte då.

FRA lagen.... Vilket skit, måste nog bli politiskt aktiv, dom svordomar jag vill använda i detta sammanhang finns tyvärr inte ännu men kunde jag skulle jag rita in några jävlar här. Mr Boström som var justitieminister tidigare var tydligen för lagen men dom hade aldrig fått igenom den. Hoppas inte patrasket som styr lyckas heller.

Omval Omval Omval-..... Ropen skalla gratis disel åt alla hehe

Vet inte om min slogan passar i dagens miljötänk.

Vet någon var man köper en klappmaskin? Vill ha en pedal som låter som en handklapp när man trycker på den???

Sålde pappas bil igår, himla tungt, massor av känslor välde upp. Satt hemma i föräldrahemmet vid det enda återstående bordet och i ett bygge och skrev. Nu är alla spår snart borta förutom dom prylar man tagit hem och fotona som Malin sparar...


Tjenixen på er

4 kommentarer:

Pidan sa...

Det finns mer än ett bord och foton kvar efter farmor och farfar, pappa. De finns överallt. I trädgårdstraktorn på gårdsplan, stolen i mitt rum, tonvis med böcker, ljungdalen, huset osv osv. Vi har ju en miljon saker hemma som påminner om dem varje dag.

På tal om det, kanske vi skulle upp till stugen under semestern? Jag längtar dit ivf.

Pidan

Malin sa...

Håller med Ida! Precis vad jag tänkte skriva.
Inte suddas spåren ut bara för att vi rensar och säljer saker. Huset kommer finnas kvar, förhoppningsvis något fräschare dock, och det huset har mormor och morfar byggt. Alla minnen finns kvar. Och framförallt, VI finns kvar. Är inte vi spår efter mormor och morfar så vet jag inte vad.. *s*

Pumpan sa...

Hej Erik
Jag vet att du är en stor fotbolls älskare och är väldigt ledsen nu när vi åkte ur EM.
Men!
Håll med om att det är konstigt att tex Zlatan med 100 miljoner i årslön ständigt skjuter bollen bredvid målet. Fotbollsmålet som ju är 9 meter brett och är klart det största av alla sporter där mål förekommer.

Ta Ishockeymålet tex som ju bara är 1,5 meter brett. I en ishockeymatch så blir det ofta 7-8 mål per match medan det i fotboll blir i genomsnitt 2.

Sånt gör en tokig när man tänker på det.

Pumpan sa...

Nu vill vi veta hur det gick på spelningen i helgen.