lördag 14 juni 2008

Dax att blogga

Morrsning det var ett tag sedan.

Mycket har hänt, köpt ny traktor, jobbar 100% med eget företag som går kanon. Håller på att renovera gamla traktorns motor. Allt är dock inte som det verkar med traktorerna, den nya är från 74 och den gamla är från 82 så den gamla är nyare och tvärt om. Granfrun gick bort i cancer, en fruktansvär sjuk"dom" känns väldigt tungt och påminner mycket om mina föräldrars bortgång. Lider verkligen med den familjen, hon precis som mamma var navet innanför dörrarna.

Men det jag egentligen har på hjärtat är...

Jävla Moderat jävlar, kan man ju egentligen intre säga men det känns så. Kommer ihåg magkänslan från början på 90-talet då inflationen växte, matpriser ökade och räntorna sköt i höjden, styräntan 1992 i okt var 500%. Då tänkte man att det är ju inte deras fel, värdsekonomin och så vidare, men 2 ggr. Aldrig i livet, dom kan uppenbarligen inte sköta en ekonomi, egenavgifterna för småföretagare har ökat. Tack så jävla mycket till er som skulle göra det enklare och lönsammare för företag.
Det ekonomiska läget presenteras av en hästsvansprydd gubbe(är väl i samma ålder som mig men har inte accepterat åldern ännu)som verkar sakna all värdighet som finns, om man är finansminister så måste man väl för i helvete kunna ändra sig så man vinner lite respekt. T om jag klär mig ju för det tillfälle som man befinner sig i.
Det värsta är när folk säger att dom röstade åt höger för dom ville ha en förändring, varsågod nu har ni eran förändring. Sjuka och arbetslösa blir åsidosatta och ut försäkrade/utstämmplade. Visst det finns folk som utnyttjar systemet men hallå, dom rika jäklarna då, nolltaxerare skattesmitare och annat patrask, kostar säkert mer än dom 10% som fuskar för att kunna ha mat på bordet. Var är empatin? Sen kan vi ju gå in på bensin/diselpriser, skall dom, avfolka lans byggden? alla kan inte bo i storstan...

Har en kompis som röstade blått, han sa att det är rätt, han och frun fick ut 700kr mer i månaden. Grattis så jäkla mycket. Till bekostnad av vad? Utstämmplade fattiga människor som kanske har hamnat i den situationen utan egen förskyllan. Hoppas han ska placera om lånen snart.

Blir så himla arg när jag tänker på det...



Tydligen skall min medverkan i dansbandet jag är med i diskuteras nästa träff, då jag spelar "för mycket" och inte får rätt "gung". Dessutom undrar dom om jag har tid för muskik? kanske helt enkelt skall låta fanan gå över till vicket istället. Har suttit i den stolen förut och vet inte om jag orkar försvara mig en gång till.



Ett något negativt inträde i bloggningen men nästa kanske blir muntrare:-)



Vänligen



Erik

3 kommentarer:

Anonym sa...

Känns mkt befriande med din ilska Erik!! Instämmer i varje ord du skrivit!! Önska bara man hade orken till insändare och mail till höga vederbörande....
Svärmor

Pumpan sa...

Håller med om det mesta du skriver utom när det gäller finansministerns hästsvans då jag tror att du helt enkelt är avundsjuk på den.

Oljepriset kan vi dock inte skylla på regeringen. Några ören upp eller ner i skatt gör inte så mycket skilnad så det är nog lika bra att vi vänjer oss med att snåla med bilkörandet framöver.

Men som du säger så är det lätt för en som bor i stan att tycka så.

Angående Rezårbasandet är det nog upp till dej. Jag tycker att Leffebas passar bättre i Rezår än Erikbas. Helt klart gör sej Erik bas bättre i Rock. Är det värt att försöka ändra sin stil för att passa in i en dansbandsmall?

Jag gjorde det när jag började i Rezår, men det var lättare för mej eftersom jag inte hade någon stil innan. Jag var nybörjare och lättanpassad.

Men, skulle man kunna ändra sin stil nu när man har lirat i 3 år?
Och skulle jag vilja ändra min stil?

Erik i Bennarby sa...

Måste då säga att vad gäller hästsvansfrillan så kan det ligga lite i att jag är avundssjuk, men med det sättet han använder sitt hårsvall på... absolut inte:-

Oljan har ju råkat ut för dels råoljeprishöjning men även skatte höjning. å andra sidan gör ju det största bolaget en vinst på en miljard, en massa nollar per dag. PER DAG. Måste gå att styra även där. Problemet med den regering vi har är att dom tycker att det inte gör något och att vår käre stadsminister tror att vi är nöjda.

Lite mer kompliserat är dock basspelandet, finns många orsaker till sväng i musik.
Jag personligen vill uttrycka mig i musik, vilket jag gör efter bästa förmåga, du utrycker dig på ett utmärkt sätt och följer musiken dit den är på väg. Jag har vissa ramar att följa och ibland är jag utanför dom. Jag lyssnar mycket på dansband för att lära mig hur dom spelar och dom spelar inte mycket anorlunda än vad jag gör, skillnaden ligger i övriga kompinstrument. Leffe har ett annat sätt att anpassa sig vilket jag är mycket imponerad av.

Tack Patric för att du öppnat ögonen åt mig.