måndag 27 april 2009

Vårarbete

Ursäkta mitt sporadiska bloggande men det rör sig en del i mitt huvud för tillfället, för att klargöra lite så är varken musiken eller familjen är inblandad:-)

Just nu håller jag på att fixa den gamla traktor, den går bara på tre cylindrar så jag meckade bort en spridare som skall in på kontroll. Hoppas att den är trasig för det är absolut det billigaste alternativet.

Vi har fått låna lite mark så vi kan ta in mera hö och håller på att få ordning på våra höredskapen, marken har vi diskuterat tidigare men vi satt så att säga spiken i kistan i går.

Jullen den eländiga hästen har inte klämt ur sig något föl ännu, det har idag gått två veckor över tiden och förväntningarna höjs varje dag. Flickorna i familjen kollar nattkameran flera gånger på natten och jag har svårt att somna för att jag vill gärna se när fölsingen kommer till världen.

Vi hörs..

Inga kommentarer: