onsdag 26 november 2008

För och emot snö

Tänkte skriva lite om all denna snö, för och nackdelar.

På minussidan

Strömavbrott:
Tv:en funkar inte
Oro över värmesystemet
Kan inte laga mat
Man ser inget

Snöskottning:
Mycket snö att flytta, tror traktorn gick 6 timmar igår
Våra dåliga vägar blir jättesmala då traktorerna inte orkar trycka undan snön
Ville inte åka till jobbet igår för det var liksom inte läge för det.

Bilister:
Jag hatar dimbakljus, jag kör ca 5000 mil om året och har aldrig sett ett behov av dessa bländande röda djävlar som stör sikten någe nog, har ett och annat att säga dom som använder dom men av olika anledningar gör jag inte det.

På plussidan

Strömavbrott:
Tv:en fungerar inte
Kan inte laga mat
Man ser inget.
Vi hade jätte trevligt båda kvällarna med kortspel och så prövade vi ungarnas skolarbetesspel, jätteroligt.
Jag somnade typ tio i måndags och det är inte vanligt, gud så skönt. Blir nog mycket barn i augusti
Åkte till tierp och käkade pizza, mycket örbyhusare där, bla en av pizzaägarna med personal. Mycket trevligt

Snöskottning
Mycket snö att flytta, tror traktorn gick 6 timmar:-)

Fyrhjuling, det hör absolut inte till dom tråkigare sakerna. Gud i småland vad roligt det var. hehehe

Det är så bedårande vackert med snö, nästan bättre än en fin sommardag. Önskar man vore lite hurtigare så vi kunde åka ut med skidor och fika.

Har ni några för eller emot, skriv gärna en kommentar om det.

Hare

Erik

1 kommentar:

Malin sa...

Jag håller med dig i det mesta! Fast jag har dock varken fyrhjuling eller traktor.. Hade jag haft det hade jag säkert tyckt det hela var mycket roligare! :-)

Fast strömavbrott kan jag vara utan. Ett litet tag kan det vara mysigt, men sedan blir det mest bekymmersamt. Och en kväll var jag ensam hemma med ingenting som fungerade. Det var inte kul, mest långtråkigt. Och inte blir det några barn gjorda då heller! :-)