söndag 23 november 2008

Ordförande Erik


Litet inlägg om Bennarby.

Bennarby är väl som alla småbyar i Uppland men lite gnäll, lite småbråk men mycket hjärta.
Till årsmötet i januari i år avgick gamla ordförande på grund av att han tyckte det var mycket orättvist gnäll mot honom som person, vilket jag kan hålla med om.Vägföreningen här har sedan man la ned en ny vägtrumma på 50 talet inte haft ´någon avgift, bidraget då räckte tydligen länge, i mitt huvud låter det jätte konstigt. Vad var kronans värde då?

Hur som helst har pengarna varit slut ett tag och bidragen man får ska bara täcka en del av kostnaderna för den löpande skötseln. Vilket i sin tur har medfört att vägen är mycket dålig på våren och hösten.

Jag blev utan något som helst motstånd vald till ordförande i Januari.

Min kunskap om vägskötsel sträcker sig till att gnälla när den inte är plogad och när sandningen uteblir:-)

Har haft lite uppdrag att kalla styrelsen som jag med en viss vana delegerat till sekreteraren Erik..

det största hittills som legat på mig var att sammankalla boende för sätta snökäppar.

Hmm vilket jag inte direkt lyckades med, vi var ut idag, i snöstormsliknande förhållande och utan att se dom stenar man vanligtvis varnar för..


Fyyyyyy dum ordförande.


Nästa möte är ett stormöte gällande fördelning för att vi skall kunna åtgärda vägen... Blir spännande. Troligen kommer det eldas en och annan vägpinne på våran uppfart framåt jul.

2 kommentarer:

Pumpan sa...

Du är väldigt rolig Erik.
Att ha dej som ordförande och sekreterare i en förening.

Bennarbyborna måste vara ett väldigt humoristiskt gäng som antagligen valt dej mer för dina humanistiska meriter samt kanske för att få lite gratis underhållning till årsfesten.

Man blir lite sugen att flytta dit själv faktiskt, men då blir man väl vald till kassör i föreningen eller får nått annat för mej ytterst olämpligt förtroendeuppdrag.

Anonym sa...

Hur är det med Herr Ordföranden i snösvängen?? Är du "mätt" på att köra traktor idag??