torsdag 24 september 2009

Moln

Idag känns allt mycket bättre. Har ju ett av släktdragen att grubbla mycket men idag har tankarna upptagis av trivialare saker än tex livets uppkomst och varför jag finns just nu och sådant.

Icas krossade tomater.
Räknar mig själv åtminstånde som osvag och då framför allt är händerna ganska starka men jag kan ta mig tusan inte göra som det står på förpackningen "riv här".

Eftersom jag är karl så måste det ju gå utan sax.

Jag fick torka kring spisen ganska länge sedan.

En annan sak jag kom underfund om idag är att utför inte ditt yrke på en skola där dom lär ut just ditt yrke.
Var på sotarskolan och injusterade och där lär dom ju sotarna bla att kunna åtminstånde förstå mitt yrke.
Vad lärarna inte har så är det yrkeserfarenhet som bygger på praktik utan dom är teoretiker. Jag kan göra en injustering efter skolboken men det stämmer inte då och tar 4 ggr så lång tid men nu skall jag dit och mäta bara för att bevisa att jag gjort rätt vilket jag gjord:-)

Nu iväg och repa.

1 kommentar:

Pumpan sa...

Vad passande att du döpte inlägget till just moln, jag har oxå torkat spisen idag.