lördag 20 juni 2009

Politikerförakt

Har kommit fram till att många inte är så förtjusta i mina politiska små inlägg. Det här inlägget är opolitiskt men om politiker.

Moderaternas Tobias Billström har blivit påkommen med att vara skriven i en lägenhet i Malmö där ingen har sett honom men familjen är skriven i Stockholm. Allt detta för att få höga traktamenten och reseersättningar. Han kommer oxå att tjäna en hacka när området blir bostadsrätter så småningom.

Det Mr Billström gör är på intet sett en borgarsak utan finns i alla politiska block.

Jag är ingen ängel vad gäller många saker, kan göra både tokigt och knäppt men den stora skillnaden är att jag är inte politiker och lever på dom som röstat på en, jag får heller inte 70-80 tusen i månaden som minister och inte heller 100-tusentals kronor i ersättning för boende jag inte har.

I Tobias fall så har han en hyra på ca 5000 kr/ mån och får 10 000/mån i bostadsbidrag samt reseersättning. Ja jag behöver inte fortsätta.


Min kära hustru vart direkt kvalificerad till den stora finalen i Expressens NE frågor om allmänbildning.. HURRA

Inga kommentarer: