måndag 13 juli 2009

Allting är relativt

Idag när bilen rullade på gårdsplanen efter en avslutad arbetsdag stod broder och kopplade för släpkärran som han skulle låna.

Jag har funderat och funderat hur jag skall få ihop pengar till massa matjord, det är inte billigt att ha en gård och investeringarna inför höskörden har varit tunga så det har sinat på kontot. När jag nu går och funderar på detta så talar broder om att en av pojkarna som krockade med moppe igår dog....

Alltså vad är ett matgjord? Pojken som dog var 17 år, tror inte hans föräldrar funderar på struntsaker.

Stackars stackars dom och stackars stackars kompis och stackars stackars bilförare.

Vad hur många gånger har inte jag och många andra flängt omkring med moppe i Örbyhus och inte dog vi inte. Skall hedan efter tänka en gång till innan jag skäller på ungarna om dom glömt ett glas eller så.

1 kommentar:

Pumpan sa...

Usch va hemskt!