tisdag 7 juli 2009

Funderingar

Ida, Ann-louise och jag har kollat på Michael Jacksons begravning och jag tycker det var oerhört sorgligt. Tänkte på några saker.

Man får ingenting ta med sig när man dör. Alltså han var otroligt rik, även om han var skuldsatt så hade han ofantliga tillgångar. Så varför gnida och snåla när man lever? Visst kan det vara roligt för ungarna att få sig en skvätt när man kilar vidare men ändå!

En annan sak är att kongressen i USA hade en tyst minut för Michael och han fick dessutom någon form av diplom eller något liknande.
Han fick oerhört mycket beröm för allt han gjort för fattiga, sjuka osv.

Nu var det väldigt väldigt USA över begravningen men ändå.

När han levde var det inte lika hoppsan att berömma honom inte!

Alltså, har du nått att säga någon så säg det innan det är försent. Har båda mina föräldrars död i minnet och det vart en hel del osagt, inte så att vi var osams eller så men jag har fortfarande saker kvar som jag skulle vilja säga och fråga om.

Det var allt för denna gång.

Inga kommentarer: