måndag 20 juli 2009

Nu är det krig

Dessa små små jäkla flygfän som sabbar för hästarna och ställer till så dom får stå inne flera timmar per dag när dom kunde varit ute och mått bra.

Efter kalas hos lilla Elin det charmiga barnet så började vi vår möda att slå av så mycket gräs i dikeskanterna som möjligt.

Först en vända med traktor och slotteraggregat sedan en vända med lie och frugan med röjsågen. Mina skämt om diesel i diken är inte så himla långt borta att bli verklighet just nu.




Ursäkta avbrottet men jag var ute och tankade frugen, eller snarare röjsågen som frugan kör.

Det finns en liten fråga som Pumpan frågade mig, var får jag allt ifrån?

Det jag skriver är ett axplock om det som rör sig i min hjärna, och sällan blir det lika bra som när jag går för mig själv och fnittrar och funderar vad jag skall skriva.

Så nu vet ni vad jag gör om ni ser mig gå omkring för mig själv fnittrande eller gråtande, fånigt leende eller liksom allmänt dyster. Jag bloggar.

Inga kommentarer: