lördag 25 juli 2009

Visnojja

Igår var hovslagaren här.... Jag var hemma med pappersjobb så det var min uppgift att fixa med hästar osv.

Alltså fölet Oki Doki, vilken galning. Om man tänker sig en fars med ett föl inblandat så är man nog inte så långt iftrån. Han snodde spikpacket (söm) och ruskade så sömmarna for all världens väg, han samlade ihop grimmor och la i en hög samt bet hovslagaren i huvudet. Själv blev jag biten i stjärten av shettisen Valle. Dessutom gick han (Oki Toki) om kring med en sopkvast (en kort en) i munnen som om han vore en hund.

Var ensam hemma i Onsdags igår samt idag. Det som händer med mig då är att jag lyssnar på visor.. Alla slags visor. Söker på visor på tuben sen är man fast. Just nu rullar Torgny Melins Dansbander. Ingen visa men dit har Tuben fört mig. Något riktigt sjukt är att Cornelis Vreeswijk dog 1987??? Tyckte det var bara något år sedan, tänk att lämna sådana spår efter sig.
Nu hoppade Björn Afzelius Till min kära igång efter som Eva Dahlgren och Uno Sveningsson Spärrat sina filmer på tuben.

Nordman ligger i spellistan, vi får väl se hur det blir med den saken.

På tal om Nord-man. Någon annan som längtar till torrare platser? är sjukt less på vädret!! Asså det är inte kul längre med regn, mygg och den sista veckan broms. Å för att att inte tala om Sara Löfgren... Helvete vad hon är bra. Nu vart det Sång till friheten.

Ungarna har varit till svärmor denna vecka och vi skulle åka dit idag, tyvärr jobbade Ann-louise så det blidde liksom inget för mig. Hon åker direkt från stan till Skinnsberg.
Å inget rep blidde det idag! Johan den lilla spuvern kunde inte, men å andra sidan så hinner jag med lite annat istället.

1 kommentar:

Anonym sa...

Visor rockar verkligen! Tips från coachen: Cornelis: morbror Frans och varning för hunden med Fred.

Tommy