lördag 11 juli 2009

Man blir lat.

Hejsan






Vi har börjat med att fixa trädgården, bestämt storleken på verandan och fixat med ett blivande stenparti. Stenarna ligger där som ett minne av istiden fast det egentligen bara är en lat grävmaskinist som skulle ha flyttat på dom efter att han grävt upp dom där infiltrationen ligger. I brist på möjligheter att ta bort dom får dom helt enkelt bli en del av ett stenparti.











Blommorna som växer på gården är väldigt gamla trädgårdsväxter och måste vara fruktansvärt härdiga då dom fått utstå både överkörningar av traktorn och div plankhögar mm. Vet inte vad dom heter med dom är fridfullt vackra på något sätt.








Rubriken kräver oxå en förklaring.


Medans frun slår gräset med röjsågen så funderar jag över min del av jobbet som återstod innan vi får hem grävaren i morgon.

Att få bort slybuskar ligger idag på min lott, en vanlig villaägare går förmodligen fram med spade och hacka men Erik kom fram till kedjor och traktor måste vara det absolut lättaste vilket visade sig vara helt rätt.

Vad skulle jag göra utan min kära traktor min vän och arbetskamrat. Skämt och sido så borde alla ha en iaf om man har trädgård eller någon form av markplätt.








Kom inte och påstå att Oki Doki inte ser ut som en älg:-)

4 kommentarer:

Stinalill sa...

Regnar det inte hos er?? Eller har ni regnställ och stövlarna på??

Förstår inte riktigt hur rubriken kom in i ditt inlägg? Är du lat, när du jobbar med traktorn och den blivande tädgår´n.... Tycker ni är helt Olata, när ni satt igång de projektet....

Svärmor

Ann-Louise sa...

Medans jag kämpade med röjsågen så satt han på en stol och drack kaffe. Kanske syftar rubriken på det? Och nej, idag regnade det faktiskt inte den enda gång. Känns bra att man inte har källare!

Macke sa...

Ja Erik du vär inte mycket för kropsarbete Ska jag dra venten åt dig eller?

Erik i Bennarby sa...

Jag planerade faktiskt där på stolen med kaffet i handen.. Så det så:-) Och Macke, is i magen. Kommer snart mera jobb.. Fika om du jobbar nästa vecka?