måndag 27 oktober 2008

Hunden Kevin

Idag trodde jag att vi skulle få sätta punkt på Kevins liv, han har diskbråck i nacken och hade väldigt ont i helgen. Veterinären tyckte dock att vi skull ge honom ketogan någon vecka och se om det blir bättre. Även om faran inte är över känns det otroligt skönt att han fick följa med hem idag igen.. Han har varit med i 12år och är en helt fantastisk hund.

Jag jobbar för tillfället med mannen Johan, ja precis gitarr mannen från vidden Otroligt vad jag har utsatt honom för denna vecka trots att det bara är måndag.

1. Släpar in honom i den minst allergi vänliga bil som finns, våran hästmobil där hästhåren står som spån i backen.
Resultat:
En snorig och tårögd Johan närmar sig Uppsala med mig i förarstolen och säger med nasal röst. "det är ingen fara"

2. Kl halv nio så ska jag till veterinären med hunden (akuttid) och kl tio har vi lovat att komma hem till en minst sagt psykiskt ostabil person.
Resultat:
Johan får åka dit själv, nybörjare i yrket men med en välslipad snackmuskel reder han ut det som den stålman han är.
Efteråt får jag dock skrapa ihop en snorig, tårögd och psykiskt utmattad Johan för att åka hem i en bil som är både häst och hundhårs beklädd.

Vi skall ner och öva lite skalor på instrumenten nu... Om han har hämtat sig..


Vänligen
Erik

2 kommentarer:

Pumpan sa...

Om det här var en tycka syndomtävling så skulle nog Kevin vinna. Jag menar 12 år, fantastisk hund osv. mot Johan som är snorig, tårögd och nybörjare i yrket och dessutom har en nasal röst. Nej Heja Kevin och krya på dej.

Anonym sa...

Hoppas kevin kryar på sig. Hälsa honom från mig.

Lillebror