onsdag 8 oktober 2008

Husvärdering

Tja

Igår åkte jag till Falun, trodde inte jag skulle komma iväg för jag mådde skit, näsan var täppt och det sa dunk dunk i huvudet. Skulle sova på vårt kontor där, har inte varit där innan men vart positivt överaskad, lite prydligt med 3 rum och ett pentry/fikarum. Ett rum var kontor och ett var omklädningsrum det sista skall fungera som övernattningsrum. Två toaletter och en dusch fanns där oxå. Men sängen, en ikea hoppfäll bar jävla skit säng. ca 1.9 meter lång så jag vaknade vid 1 tiden och hade kramp i ena foten eftersom jag sovit med vaden mot STÅLJÄVLA ramen. Tänkte fråga om det gick bra om jag köper en ny säng samt lite sovrumsmöbler men kom snabbt på att jag äger en stor del av firman och vill jag köpa en säng så gör jag det:-)

Kom hem strax efter tre idag och då var värderingsmannen som skulle värdera vårt hus redan här. Han fyllde i checklistan och hade en skala på massor av saker typ ytbeklädnad värmesystem mm. skala 1-5 sedan ett kryss för utmärkt. Vi fick bara kryss, alltså utmärkt. Värderingen då? jag vart helt klart nöjd, inga topp eller påbyggnadslån här inte trots högre krav. Kände mig alldeles varm när han åkte, pressen som legat över mig har varit brutal och när ekonomin i världen ser ut som den gör så är det oerhört skönt att veta att vårt hus håller värdet:-)


Sen har jag en liten fundering...

Kärt barn har många namn sägs det.

Jag har alltid bara hetat erik. En kort stund under min uppväxt sa mamma eriksson av någon dunkel annledning. Har försökt att använda namnet snyggerik men det går liksom inte hem. Troligtvis har man kallat mig saker bakom min rygg men jag har och har aldrig haft ett smeknamn.

Varför har jag inget smeknamn? är jag inget kärt barn?

Hörs

1 kommentar:

Anonym sa...

Erik - jag hittar inte din blogg adress nå´nstans!!?? Råkade trycka bort dig som länk på min bloggsida....
Ha det gott i Bratislava - hoppas era förkylningar ger med sig, så ni kan njuta helt och fullt!! "För det är ni värda"!!
Svärmora