lördag 18 oktober 2008

Myndighetsmissbruk

Har retat upp mig på vissa saker.

Nr 1:

Har köpt mig en Garmin GPS-Navigator. Till den ingår en fri uppdatering av kartan. Observera 1 uppdatering. Nya E4:an var inte med utan det skulle släppas en uppdatering 4 kvartalet. Sagt och gjort så väntade jag till mitten av oktober med att uppdatera kartan.

Till saken hör att Vägverket skall godkänna alla ändringar på Garmins kartor.

Kollade först att det fanns en uppdatering och sen uppdaterade jag.

Kyss karlsson vilken besvikelse

Den nya E4:an var bara med till Björklinge, den biten som öppnades först, resten kan man glömma

Tack Vägverket för det och tack för att jag nu måste betala mellan 800 och 1200 för nästa.

Ni undrar säkert om jag inte hittar ändå, klart jag gör men jag använder GPS:en för att kunna skriva ner exakta mil för att kunna fakturera ärligt.


Nr 2:

Ica Örbyhus

Skulle hämta dotterns paket från Hööks ridsport.
Det var sms:annonserat och då måste man ha med sig leg för både budet och adressaten
Jag hade bara mitt för Ida har inget. Däremot hade jag en postförskottslapp eftersom vi fick påminnelse på packetet och där med skulle det gå bra med bara mitt leg. Inte på Ica Örbyhus inte, fick åka hem utan paket men fly förbannad. Nästan hemma ringde jag posten och frågade hur det var. Dom skulle lämna ut packetet under gällande omständigheter. Jag ringde ica och bad dom ringa supporten på posten och när jag kom ner så fick jag ut packetet, ingen ursäkt bara "det är inte lätt att jobba åt posten inte"
Och "vad tycker du om posten" jo svarade jag, det är synd dom inte finns.

För mycket makt på fel person är inte bra.

Inga kommentarer: