söndag 2 augusti 2009

En dag försent.

Herre jäklar vad lite man hinner när man inte har någon lust.

I torsdags var det rep, asså det börjar stämma. Ibland får man gåshud av att vi faktiskt får gung på grejjorna och låtarna sätts fortare och fortare bra alla har någon känsla för låten.

Igår for familjen på Connemar rix, för er som inte vet så har vi en hög Connemara hästar (/Ponny från Irland eller rättare sagt Connemara)

Idag hörde dom av sig galningarna och Julla dvs Idas häst (står på syran men är under alla förhållanden Idas) hade kommit tvåa i veteran klassen. Fölet Oki Doki skall väl upp nu någonting och Julla skall upp i Ston 11 år och äldre om en stund sedan återstår 28 mils resan hem.

Galningar därför att dom hade rum bokade men valde att sova i transporten.


Själv har jag lossat och lastat vagnar, kört fram och tillbaka men längtar efter att i huvudet löst problemet med att bygga en boggie kärra till 4-hjulingen. Längtar efter att få kapa, svetsa och bygga då jag försvinner in i en annan värld, höll på att skriva en annan dag då jag just nu lyssnar på den.

Har kommit fram till att tanken på att vara ensam en helg är roligare i tanken än i verkligheten. Kan inte ens hyra en film utan att det blir tok, filmen var iof bra men i 3D dvs massa gröna och röda ränder i själva bilden.

Längtar oxå till spelningen på tisdag då vi skall få tältdukan att lyfta i tältet på Roslagsloppet i Öregrund.

Ser út att bli regn så jag måste ut och täcka balvagnarna.

1 kommentar:

Anonym sa...

För att bringa lite reda bland resultaten, kan jag berätta att Julia vann veteranklassen och kom två i ston 11 år och uppåt/Ann-Louise