söndag 2 augusti 2009

Youtube

Kom ni ihåg när man gjorde blandband, spelade in rakt över disk med Klabbe? Klart ni gör, man var så förbannad på Klabbes jäkla tjatter under låtarna för att inspelningarna skulle bli förstörda.

Idag finns Youtube, denna sak, pryl, mojäng funktion, applikation, program vad det nu heter.

Man hittar nästan allt och kan göra en spellista, spara eller kasta. Beroende på vilket humör man är på eller vill bli på. Det mina kära läsare är positiv utveckling.

Om ni tar er tid att stanna upp och lyssna på denna låt, låt er sugas med i texten och fundera lite kanske ni oxå försvinner tillbaka till klabbe och rakt över disk pastellfärger eller bruna machester byxor.

1 kommentar:

Truckis sa...

Hej Erik.
Underbar tid när man lyssnade på Clabbe på radion..men jag håller med dig att de var ett jäv..la tjattrande på han. Tacka vet jag programmet Metropol, de va grejer de.
Men tiden var underbar , livet lekte, allt låg framför ens fötter och bara väntadenär man skulle ut. Det som lgger framför ens fötter nu när man ska ut är soppåsen som ska till tunnan.
Men 70-80 talet var underbart..vilka minnen som kom fram nu när jag lyssnade på Lasse Tennander..ojoj. Jag tror nog jag ska ta fram en hederlig gammal vinylare och luta mig tillbaka och drömma mig bort till den gamla goda tiden..jausa jausa som Clabbe skulle ha sagt.