fredag 13 mars 2009

Acceptans

Under lunchen så tittade jag på sista Clintan filmen som Expressen sålt, Million Dollar Baby. Måste säga att det var en av dom bästa filmer jag sett, klart trovärdig och mycket mycket förvånande och mina förväntningar om Amerikanska filmer sprack så det visslade om det. Jag hade liksom inte förväntat mig att det som skedde skulle ske och i slutet väntade jag på en vändning men det kom ingen.

Under filmen funderade jag på acceptansen hos folk och fe. T ex hon Ugglas som inte är riktigt accepterad och passar inte i finare rum liksom. Rix FM som har spelat flertalet av melodifestivallåtarna har inte som jag hört det spelat varken Ugglas eller hon som sjunger på Grekiska.
Tittade på lite Ugglas låtar på tuben och en av dom krävde att man skulle logga in då man måste vara 18 för att se saker med erotiskt innehåll?? Har dom sett fröken Ugglas, nu är jag lite dömande men hon är inte i mina ögon sexig.

Är det så svårt att acceptera folk som dom är och vilka dom är? Själv dömmer jag folk för deras yrkesskicklighet, det är faktiskt riktigt illa att göra det men jag kan inte rå för det.

Så länge man inte skadar eller sårar, luras eller på annat sett är elak så ska man få se ut, tycka och tänka precis som man vill.


Så det så.


1 kommentar:

Anonym sa...

Såg Million Dollar Baby idag. Grymt bra film! Kanske den bästa film jag sett. Skoj att se Clintan spela "känslig" oxå, något som han inte ofta gör.

Hoppas oxå på Af Ugglas imorrn :-D, om inte H.E.A.T vinner det vill säga :-P