tisdag 3 mars 2009

Mobiltelemoral, enligt mig

Att svara i mobiltelefon.

Jag personligen tycker att man kan låta bli att svara när någon ringer, tryck upptaget och ring upp vid ett senare tillfälle eller svara och be att få återkomma eller att dom får ringa senare.
Icke sa nicke tycker jag det är ok att trycka bort folk och sedan inte höra av sig igen, spec om man vet vem det var som ringde.

Det roliga är att folk som inte brukar svara alltid svarar när dom är upptagna i typ möte eller lunchar med någon och pratar gärna mer än dom borde då.

Personligen undviker jag telefon vid lunch eller om jag jobbar med någon, det värsta jag vet är att sitta i en bil med någon som sitter och slö pratar i mobilen. Är man i sällskap så håll samtalen korta och lågmälda.

Klart man får svara när men äter men stäng gärna av signalen och prata tyst och kort, inte högt och länge.

Varför detta småborgerliga tilltag att leka moral polis?

Jo jag blir sur på min mobil som ofta ringer för ofta och folk som pratar för länge när man inte är för sig själv. Har även sökt en kollega i två dagar som inte svarar och inte ringer upp, detta är inte ok.

Skall starta en hata mobilförening.

Inga kommentarer: