måndag 9 mars 2009

Bilprovningen

Besiktade Mondeon idag. Innan jag rullade in i hallen drog jag sönder handbromsen, skulle justera den självjusterande handbromsen genom att upprepade gånger dra i den. Felet fick jag redan för ett år sedan när besiktningsmannen slet sönder fästet och jag fick det lagat på bilverkstaden, dom missade tydligen med svetsningen:-(.

Övriga fel:

Sprucken vindruta
ABS lampan lyser
Bromsrör rostiga

Till råga på allt så fick jag ta till starthjälp inne på Bilprovningen för den hade inte laddat, nytt batteri men det hjälpte inte.

Någe kul då. Det är snart vår och bilen hade laddat upp på vägen hem:-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag förstår att det inte är kul att heta Erik när det är elände med bilen och dessutom snöar. Men allting ordnar sig till slut. Ha re gott! Hälsningar från före detta singelstring.