måndag 23 mars 2009

Mackdöden

När jag var liten fanns det en pappershandel som ägdes av en gammal dam som hette Birgitta. Jag som då var runt tio tyckte hon var jätte gammal men troligen var hon i 60 års åldern.

Idag har pappersbirgitta ett problem, hon har ingen bil men bor i ett hus med trädgård.

Vad har då detta med mackdöden att göra?

Det är dryga milen till närmsta mack och man får inte ta bensin på bussen.

Birgitta får med andra ord inte tag på bensin till sin gräsklippare, tanten är tuff men handjagare mäktar hon inte med.

För min del innebär det att vi måste lagra både bensin och diesel hemma, ibland så glömmer man att tanka och för att tanka på närmaste mack så måste det till en omväg.

Får man ens ha mer än 5 liter drivmedel hemma?

På tal om driv så saknar jag det just nu, visst byggs det lite hyllor och visst plockas det lite här och där med saker och ting och visst städade jag bilen efter jobbet idag men det där riktiga drivet saknas.

Kanske det försvann med Ok i Örbyhus?

Hallå hallå har någon sett en driva driv ligga och skräpa någonstans?

Inga kommentarer: