måndag 11 februari 2008

2 år och lite annat

På två år händer mycket, det jobbiga har jag skrivit om
Lilla Elin och lilla Liam har kommit till världen. Elin är en underbar liten tös som får en hjärta att smälta som vax, glad och pigg visar verkligen på sina bästa sidor. Liam som jag tyvärr bara träffat två gånger är oxå ett underbart litet barn, hans Mormor pratar så fint om honom.

Problem med nya hus...
Avloppet slutade att fungera, skit oxå tänkte jag. Skuttunge MArk som gjort jobbet har lämnat mycket kvar att önska under själva byggprojektet. Ringde igår (Söndag) men hade väll inga större förhoppningar. Framåt kvällen dök chefen själv upp, han gjorde allt i sin makt att fixa det.. Heja Skuttunge mark, från en svag tvåa till en stark 10:a...

Preben är en ängel...
Hittade efter mycket sökande en motor till traktorn.. i Ängelholm. Många har turerna varit och få hem 420 kilo gjutjärn. Kl halv åtta kom Preben med motorn på flaket.. Hurra vad kul, nu skall den bara dit oxå.

Lite av varje...
Vad vore världen utan barn? Oskar som jag aldrig fått riktig kontakt med fick mig att bli på strålande humör i Fredags, han visade sig vara en riktig trevlig liten kille när man väl satte sig för att lära känna honom, mycket smart liten gosse. Saga som är så söt och rar kan få mig att le när jag tänker på henne. Mio är en liten spjuver som alltid ser så full i fan ut...

Skall åka till Polisen i Tierp nu, kolla deras ventilation... Hurra vad roligt.

Ha en bra dag

4 kommentarer:

Pumpan sa...

Ja vad vore livet utan barn?
Ibland när man träffar nån riktig tjurskalle som klagar och retar sig på allt så brukar jag tänka.
"Den där har inga barn"
Jag tror att barnlösa människor är mer självmordsbenägna än mammor och pappor.
Ibland när jag träffar nån riktig glad människa som skämtar och skrattar hela tiden så kommer jag på mej själv med att tänka.
"den där måste ha många barn"

Erik i Bennarby sa...

Du är kul du

Pidan sa...

Tycker du är duktig :D

Malin sa...

Vad fint du har skrivit om alla barnen!
Måste ta med Elin upp till er så hon kan titta på hästarna. DÅ kommer du få se en unge som blir helt lyrisk! :-D