tisdag 26 februari 2008

Jobbar för mycket

Min familj köpte ett nätspel i födelsedagspresent Warcraft heter det. Jag fick det tillsammans med en bok om hur man gör hemsidor. Dom tycker jag jobbar för mycket och behöver tänka på andra saker än döda föräldrar och husbyggen.

Hur många känner att när dom kommer hem från jobbet vill dom bara lägga sig ner och svimma? tror det finns en del. Mig inkluderad.

Lägger jag mig ner så händer följande:

1. Det börjar efter en stund att värka i knät.
2. Hjärtat börjar sakta men säkert att öka i takt.
3. Ångesten över att ligga och lata mig blir klart märkbar.
3. Jag går upp efter en stund och börjar göra det jag tänkt mig och håller på längre än jag borde.

Slutsats:
Det är bättre att göra saker på en gång och sedan gör man lite till.

Warcraft.
Skulle nog fungera men jag är livrädd att fastna för länge i och att det blir som gift.

Bygga hemsida.
Skulle nog fungera men jag är livrädd att fastna för länge i och att det blir som gift.

Jobba med saker på gården eller i huset.
Känns mycket tillfredställande och jag känner lyckan i kroppen när man får saker gjorda. Nackdelen är dock att jag är kroniskt trött efter som jag ligger på kvällarna och funderar över saker jag inte hunnit med eller som jag skall göra dagen efter.

Idag var en ganska bra dag på jobbet, fick godkänt för massa extra jobb, skall räkna på flera jobb som jag för om bara ledningen på företaget jag hjälper släpper till pengar vilket dom i sin tur är tvugna till.

Jobba som entreprenör är något jag verkligen gillar, träffa kunder, ta fram lösningar
räkna hem jobb. Lika kul att utföra jobben tycker jag dock inte att det är.

2 kommentarer:

Pumpan sa...

Mycket arbete är nog bra men ack så tråkigt i längden

PITA sa...

Erik, av egen erfarenhet vet jag att ibland är det skönt att inte tänka alls på allt man borde göra, utan att njuta av nuet och att inte göra något alls.Koppla av helt enkelt.