lördag 23 februari 2008

Växlande väder

Ja då är man här igen.

Märkligt hur humöret svänger när tyngderna lättar från axlarna.

Här om dagen vaknade jag en kvart före veckarklockan, upp som tuppen och fixade frukost, fixade hästarna och duschade. När jag kom ut från duschen så satt frugan och åt frukost, det var otroligt rogivande då hon brukar fixa det mesta annars.

Iväg till jobbet och sprang omkring och mätte luft på ålderboendet (farbrorn var inte där som jag skulle släpa med till ackis).
Mat kl strax efter elva och fika vid två... pang sa det och Erik var tvärtrött, somnade nästan på väg genom Uppsala för att hämta frugan. Måste ju bero på psykets ovana att hantera en utsövd och icke grubblande Erik.

Skall iväg med Rezor och spela in i morgon.. ända till fjollträsk i Karina Jarneks studio. har verkligen sett fram mot det.
Idag har vi stängt med tre trådar för att inte småhästarna skall rymma, hade pappas trädgårdstraktor och drog en vagn med massa saker på. Den fastnade såklart i leran, jag slant när jag skulle putta upp den och slog näven i skärmen.. 5 styng senare är jag hemma med mina funderingar om hur inspelningen skall gå, tur att den vickande leffe är med:-)

I fredags var en bra arbetsdag, iväg till Gävle med en Kåpa jag sålt till en herre i Umeå. Bussgods tog emot den och om bara mannen i umeå betalar postförskottet så har jag 8000 extra på kontot. Sedan vidare till Falun och startade en fläkt samt lite felsöning.

Undrar varför det är så mycket roligare att jobba norr ut än söder ut, gubbarna på byggena är mycket trevligare och gladare, ingen pratar pengar som är det enda samtalsämnet i Uppsala.

En liten kul sak var att jag var med två sköna killar från LAndins Isolering och käkade, iväg till en liten Pizzeria och tog en degbit som det så käckt kallas.

Många med mig behöver ju uppsöka muggen efter så mycket flott. På bygget frågade jag en yngre kille var toaletten är, han frågar SKALL DU SKITA ELLER PISSA? jag som är lite försynt gällande dessa saker svarar lite tyst."nr 2" varvid killen skriker "BOSSE HAR DU PASSER KORTET TILL SKITHUSET, DET ÄR EN HÄR SOM BEHÖVER SKITA" varvid bosse kommer efter en stund, tittar på mig ocg frågar "vad har du på hjärtat då" jag svarar, lite mer stressad eftersom det börjar trycka på ganska rejält "skulle behöva låna kortet till muggen.. han svarar så.. "Jasså du måste skita"

Efter mycket om och så så kom jag iväg till toan. När jag kom tillbaka frågade dom leende "GICK DET BRA"

Hade detta varit i Uppsala hade den yngre mannen sagt att det finns ingen toalett här bara för att slippa besväret med att ropa på Bosse.

5 kommentarer:

Pumpan sa...

Du har nyss kommit på ett nytt uttryck. "Ropa på Bosse".
Nästa gång nån frågar 1an eller 2an ska jag svara Jag ska ropa på Bosse.

Undrar vad Bosses titel där på bygget var.

SkitBosse

Erik i Bennarby sa...

Troligen skitkortsansvarig

PITA sa...

hahhaha Ibland är det roligt med lite skitsnack. Jag inser att jag är lyckligt lottad som har tillgång till toalett på arbetet och kan gå dit utan att behöva redovisa vad jag ska göra

Pidan sa...

Förlåt för trägårdstraktorn pappa.. :*/ Hoppas det går bra imorgon ändå :D Proppa dig med alvedon så kanske :D

Erik i Bennarby sa...

Hej Tomas eller Nettan.Om du bara visste hur jobbigt(skitjobbigt) det kan vara att inte ha en mugg i närheten på jobbet. Älskar att jobba på sjukhus..

Ida... Inte ditt fel ju..