måndag 25 februari 2008

En dag i en studio

Söndag 6&55 spelade vi inte in men dock Vårenssång.

Börjar med att tala om att jag ändrat inställningen för inlägg, nu kan alla lämna litet inlägg, men snälla skriv gärna vem ni är..

Var till Karina Jaarneks studio i Söndags som låg långt bort i skogen på fel sida fjollträsk(inget ont menat med namnet bara låter så himla kul). Karina visade sig vara en mycket varm och trevlig person som jag innan igår inte visste mycket om.Hon var otroligt peppande fast hon sa bara lite ord som Bra eller snyggt eller nått.

Patric viasade sin aggresiva sida när han stod bakom synten och morrade, vilken kille, han spelar som om han föddes med ett plastpiano i handen.,.. Vore jag kvinna ogift så skulle jag nog gifta mig med honom:-) (hans blogg fins som länk till vänster som Pumpan)

Vi var där vid halv 12 och kom iväg vid.. ja just det halv 12!!!Hemma vid två. Erik är mycket trött idag, även lilla frun hemma som var lite orolig för körningen hem med typ en kartong värktabletter i kroppen (då pratar vi inte alvedon eller annat receptfritt)är seg idag.

Handen fungerade utmärkt så länge jag tröck i mig en tablett med jämna mellanrum.

Inspelningen gick skitbra fast hon hade bara två kanaler så dom som vet hur det funkar vet att det tar tiiiiid, ett instrument i taget och en röst i taget. Rösterna kommer dock att läggas i veckan.

Kul var det att träffa rezorarna igen efter ett ganska långt uppehåll, Leffe (basvicke) var med och stöttade där jag vart lite osäker eftersom jag aldrig spelat en del av låtarna.

Litet tipps till trevlig läsning är dottern Idas blogg. även den länkad från min sida. Hon har även skrivit texten till "Hemlighet" som är en av låtarna vi spelade in..

2 kommentarer:

Pumpan sa...

Jag är redan gift Erik, med en mycket vackrare och mer feminin människa. Hon är dock usel på bas.

Erik i Bennarby sa...

Men va fan..... Kan man bli mer feminin än mig?