onsdag 16 april 2008

Att Blogga

Funderar mycket kring det här med att blogga, varför bloggar man?

Jag började blogga när pappa dog, då var det en form av terapi. Märkte sedan att många läste det man skrev. Läskigt tänkte jag och ändrade lite stil på det jag skrev. Ett tag skrev jag för dom som läste men är nu tillbaka i att skriva för min skull.

Läste Matildas blogg idag (hon är för jäkla duktig). Hon skrev att hon hade gråtit nyligen för pappas skull. Känns så skönt att veta att fler än jag tänker på honom, och det är klart det är men man känner sig ensam ibland. Jag har varit liggande i två dagar i feber men min kära hustru har röjt här hemma. Hon bla annat fixat i glas verandan så det är nästan tomt där nu. Jag ska bygga bänkar dit och ritningen har blivit mer och mer klar i huvudet. Då blir pappa glad att få en bänk att sitta på tänkte jag, bara en kort sekund levde han i mina tankar men så vips är man tillbaka igen. Ibland när det ringer spec när man käkar lunch så tänker jag att det är han (han hade en förmåga att ringa då) men så kommer man på att det inte är det. Jag saknar pappa något oerhört. Svårt att förklara och för det mesta så är det inte så farligt men ibland så skär det i hjärtat något hemskt.

Något roligare då. Jag har en logga till firman, fick den av YP:s reklam och den var verkligen bra, tyvärr så är inte alla formaliter klara ännu så jag kan inte lägga ut den här. Kommer nog inom ett par dagar. Det är en häst som springer, bara profilen eller vad man ska säga och så står det företags namnet i hästen.

I morgon ska jag upp till Gävle och jobba, ska bli kul. Besiktning på jobbet på fredag så jag borde varit där idag men pga feber så sköt jag på det en dag. Montören där är en pärla så det går nog bra iaf.

Övrigt så flyter det på, sommaren närmar sig och jag tycker det ska bli oerhört skönt när värmen kommer, ser fram mot att ta in hö och fixa på tomten. Kommer nog bara att göra framsidan i sommar så får resten vänta. Önskar bara det fanns några äppelträd som var fina på gården.

1 kommentar:

Pidan sa...

Det ska bli kul att ta in hö i år. Johanna och jag har funderat på om vi kan ta hjälp av kompisarna. Ingen av de tar ju in hö själv så det skulle ju vara lite kul :D