lördag 5 april 2008

Mänsklig värme

Tja
Spelade med rezår igår för första gången sen i November (tror jag) Kramen jag fick av flickorna och den glädje det finns i bandet är värme.. bara ren värme. Patric var lite putt(rick) först men han smälte. Carina har fått en värme i rösten som fick mig att smälta och Ingela har blivit mycket säkrare på sig själv, vilket resulterar i att hennes tonsäkerhet blir enormt mycket bättre.. Min insats då? En hel hög med spelfel och massor av missade slut men ändå godkänt tycker jag personligen. Patrik är genialisk men även han missar. Ett underbart gäng att spela med, allt gnäll och trams som gjorde att jag ledsnade förut är som bortblåst.


Från vänster
Gert-Inge trummor
Stefan gitarr sång och stjärtviftning
Erik bas falsksång samt div andra oljud
Ingela sång tamburinoch glädjespridning
Patric massa syntar sång, även bandets låtskrivare.
Carina sång gitarr sax munspel en liten glad lärka





Sov till 20 i 12 idag och var förhållandevis pigg, var och veckohandlade med ida och vi hade riktigt trevligt, hon var fantastiskt duktig och genomtänkt.
Var över till en granne som fyllde 70, var meningen att vi skulle gå med grannarna men dom och frugan låg sjuka, vår gemensamma present har liksom blivit lite försenad oxå men jag gick dit själv med en foto vi tog i somrars på hö bärgningen, vart ganska bra och jag tror han blev glad. Kände oxå värme när jag klev innanför deras dörr. Har bara bott här i tre år en har kommit dom väldigt nära, deras barn är ju i min ålder och dom är trevliga och väldigt snälla.

Arbetserik har dock dock vilat idag, bara en garderob har blivit ihopsatt, vill verkligen flytta in i sovrummet i morgon. Tror jag hinner få färdigt utan problem i morgon om inte frugan smittar mig med sin kraftiga förkylning.

1 kommentar:

Pumpan sa...

Hej Erik! Vi syns på Tisdag, om du är frisk dvs.