tisdag 22 april 2008

Musik... enligt Erik


Hej


Tänkte bara lufta mina tankar om musik, dels att lyssna och dels att framföra den.


Att lyssna på musik.

Jag älskar att på musik, spec improviserad, menar då typ Så ska det låta. Vet ju egentligen inte hur improviserad den är men vill gärna tro att det kommer från hjärtat på dom som framför den. Ibland, typ när Sofia källgren är med kommer det ofta en liten tår i ögonvrån. Det som dom gör där är så otroligt svårt så det finns nästan inte. Framföra musik i sin egen stil går ju, men att göra det i massor av stilar och det låter bra, det är riktigt svårt.


För att göra en jämförelse så tänk er en idrottsman i topp nivå, kanske fotboll. Helt plötsligt ska han spela handboll på elitnivå. Han ska göra det så bra att han toppar andra i laget. Inte samma sak kanske ni tänker, men det är det. Boll som boll, gura som gura.


Musik kan jämföras med lagidrott på flera sätt. Laget blir aldrig bättre än sämsta spelaren, man kan maskera och dölja. Lägga över hans roll på andra spelare osv, men man blir aldrig riktigt bra. Eller en kedja kanske. Man kan inte lyfta mer än svagaste länken dvs man får göra lättare lyft.


Få saker kan styra mitt humör som musik, är jag glad ska det gå fort. Är man nere lyssnar jag gärna på lugn och fin musik. Kan även vara glad också hör jag en dåligt framförd musik då försvinner min glädje..


Just nu rullar en Ace of Base låt och den är bra framförd tycker jag. Nyss var det Tre Gringos, en lysande låt.


Vad annars då?


Fick ett mail av en kund och en framtida kollega Har lagt upp massor av dokument på mailen Hotmail. Jag tycker inte om hotmail. Hupps så hade jag bytt startsida till msn och vipps var förvalet ändrat till msn som sök motor i stället för google.. Skitföretag Windows alltså..


På tal om företaget. Vad tycks om loggan?


2 kommentarer:

Pumpan sa...

Jäkligt snygg.
I morgon ställer jag mej i den där telefonkön till webbhotellet igen.

PITA sa...

Loggan är snygg, ovanlig. Sitter den på bilen? Om så är fallet får jag se den nästa vecka.