tisdag 6 januari 2009

Manlig förkylning

När min fru är förkyld så måste hon helt enkelt simulera... Detta påstående är framtaget ur min egen undersökning "fökylning nyåret 2008-2009".

Jag brukar inte bli sjuk medans min fru snappar upp en förkylning på mils avstånd. Nu är jag förkyld så in i bomben och om frugan vart lika förkyld varje gång skulle hon inte orka det hon orkar så min slutsats är att antingen simulerar hon eller så är min förkylning värre.

Idag tänker jag trotsa min dödliga förkylning med att lägga golv, detta om något borde vara värt en tapperhetsmedalj, orkar helt enkelt inte titta på TV längre då jag tröttnat på alla komedier och annat skräp som rullar på TV så här dax. Har jobbat stenhårt i säkert 10 minuter men måste nu vila lite...

Nu skall jag trotsa alla hinder och jobba en stund till och om jag inte skriver mera så vet ni att förkylningen till slut vann över mig..

Inga kommentarer: