onsdag 7 januari 2009

Ändrat inlägg

Tänkte skriva lite om golvläggning men något jag läste på Aftonbladet.se fick mig att ändra mig.

Där står det om en flicka som vid 14 års ålder vart våldtagen av en kille hon träffat på nätet, i en rättegång blir killen dömd men några i skolan får reda på det och mobbar sedan flickan med orden "hora" osv. Det hela slutar med att hon får flytta till en mindre by 20 mil därifrån med sin mamma.

Artikeln berättar att hon nu stämt skolan för att dom inte gjorde något, ett möte med mobbarna och dess föräldrar resulterade i att flickan flyttade?????

Jag kan inte komma ihåg om jag mobbade någon i skolan, jag vet att jag retades med några men inte i några längre perioder. Om det är så att jag varit elak så är jag hemskt ledsen över det.

Barn skall inte under några som helst omständigheter behöva känna sig utanför, mobbade eller på annat sätt utstötta. Gäller iofs vuxna oxå.

Skall någon flytta eller byta skola så är det absolut inte den mobbade, dom vuxna på skolan måste lära sig att se vad som händer och ut i från det hindra fortsatt mobbing.

Om ni undrar vad våldtäcks mannen fick för straff så var det hela 70 dagars samhällstjänst och 31 000 till flickan i sveda och värk för sexuellt utnyttjande av barn. Det ni...

Inga kommentarer: