torsdag 8 januari 2009

Ojoj nu ör det inte roligt

Läste faktiskt Aftonbladet irl idag, alltså i papper. Läste om alla utförsäkrade och om dom som inte får pengar pga av nedskärningen vår kära regering genomfört. Alltså jag tycker inte om Mona Salin men vad är alternativet då? Kan någon ge mig ett så går jag på det nästa val.

Ja trots att det finns dom som påstår att jag är åt höger så ömmar jag för farbrorn som för 40 år sedan bröt ryggen på ett bygge och är förlamd från midjan, farbrorn torde vara i 60 års åldern och är enigt dom nya reglerna fullt arbetsför, eller ensamstående föräldrar med barn som inte får ut sina bidragsförskott, eller bostadsbidrag pga handläggningstiderna.

Allt detta för "jakten" på fuskarna, va fan kom igen nu, lite svinn får man räkna med, några kommer alltid att utnytja systemet men ska ärligt sjuka människor behöva lida för det??

Inga kommentarer: