lördag 17 januari 2009

Vuxenpoäng


Har sedan igår samlat en hel del vuxenpoäng samt även förlorat en hög.

Igår böt jag remmar och en remskiva på en fläkt i en bil och lackverkstad, tydligen är silicon inte förenligt med lackering. Lackaren ringde min beställare och sa att det kom silicon ur ventilationen och att en ny lackad lastbil bara var att lacka om.. Kul kul, kostnad för detta var 20 000 kr...

Var kommer då siliconet in i det hela?
Möjligtvis så är det så att remmarna jag monterade kunde vara från fabriken "smittade" med silicon från en annan tillverkning.
Jag visste inte detta och inte heller visste jag att silicon var så hemskt för en lackare.

Var kommer då vuxenpoången in..

Jag bad honom inte fara åt helvete, han var väldigt oförskämd.

Idag har jag varit på vägförenings möte, bara det är värt många poäng.
Vi diskuterade en alldeles för dyr räkning och jag tog på mig att ringa och såga mannen som skickat räkningen, jävlar inget kul jobb men vem har sagt att det skall vara kul?
Kul var det inte heller när jag senare idag under ca 3 timmar pluggade in och skrev prov för ett så kallat SSG-pass som man måste ha för att kunna jobba på industrin Någe så förjäkla tråkigt har jag inte gjort på länge men nu är det klart efter tre omprov. 24,23 och 25 poäng. Godkänt var 24 poäng men det fattade inte jag min korkaskalle så jag gjorde om det fast jag var godkänd.

Minuspoängen då?

Jo jag gillar Dödligt vapen filmerna samt Fantomen och Herman Hedning.

Inga kommentarer: