torsdag 1 januari 2009

Nu börjar vi se framåt


Familjen satt idag och tittade på hundvalpar, fastnade för en blandis Flatcoated retriever/golden retriever men tyvärr är det lite för tidigt på året, vill gärna att våren skall närma sig för att vi skall på ett ordentligt sätt kunna ta hand om den lilla. Men ändå, det känns bra att föra in lite nytt liv i familjen och till våren kommer Idas lilla föl som hon och vi gått och väntat på, nästa vår hoppas vi på ett föl från Moa oxå, vårat conemara sto som är släkt med Julia som fölar till våren.

I morgon bär det av till Skinnskatteberg för att hjälpa svärmor med att lägga in nytt golv i hennes nya lägenhet samt att flytta, kan bli kul för både Ankie, Stefan, Preben Ann-Louise och jag skall dit. Man kanske kan hoppas på en eller ett par öl på pizzerian framåt kvällen, bara lilla frun hunnit bli kvitt sin förkylning så ordnar det sig.

Lite att fundera på kanske?

Vilken typ av människa är du?

Jag har lovat mig själv att fundera på det ett tag framåt, tror det kan vara nyttigt. Frugan brukade kalla mig för en lat pedant och så är det nog. Helst skulle jag vilja vara lite som Robbin Hood fast utan att ge pengarna vidare liksom... Eller ja något sånt. Om man vore sådan så vore man ju bara en tjuv utan ädla mål och det vill man ju inte vara... eller?

Något jag absolut skulle vilja ha är absolut gehör, både musikaliskt och mänskligt.

Ha det bra och kommer jag inte åt någon data eller att lusten faller på innan vi åker så blir här inget bloggande för än tidigast Söndag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag längtar också efter att få en liten valp som springer omkring. Det är så tomt hemma utan Kevin.
Hoppas det blir bättre med fölet det här året! Så har vi lite tur=)

Kram Johanna

Anonym sa...

Du har ett väldigt bra gehör pappa - både musikaliskt och människligt.. Lovar.. XD

Anonym sa...

Köp köp köp - vill ha vill ha vill ha!