tisdag 13 januari 2009

Matlagning och moms

Funderade idag när jag lagade mat hur jag vill att det ska smak, vet ofta hur jag vill att det ska smaka och se ut. Igår vart det kålpudding med brunsås och det både såg ut och smakade som jag ville. Hade en liten tanke idag vad jag skulle göra med den benfria fläskkotlettraden jag hade. Talade om för lilla frun att jag tänkte göra en gryta med rotfukter och köttet, efter en blick och en kort monolog så vart det stekt kött med kokt potatis detta trots min ide om curry i det hela:-)

Jag gillar inte själva för förarbetet med mat, precis lika med moms. Hatar pappers arbete. Det kryper och krälar i hela kroppen när jag skall börja med papperna men när jag väl sätter mig så går det bra.. Måste då erkänna att bokföringen sköts av en firma så det enda jag gör är att lägga allt i en hög för att sedan ge dom den..

Övrigt kan man säga att mitt baspelande är som min matlagning, jag vet hur jag vill att det ska låta och jag vet känslan. Ibland blir det riktigt bra men ibland kör man i diket, har en omtalad fisksoppa som jag lagade för ett antal år sedan. Skulle iväg innan dom andra ätit färdigt men glömde något och när jag kom hem åt familjen yoghurt och gav maten till hunden, som inte heller åt den. Det enda han inte åt i vanliga fall var gurka...

Sitter och lyssnar på Idas spellista från Youtube.com Väldigt egen smak på musik har hon dottern för att vara nitton år men den är väldigt lika min.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Man Undrar vad Dolly har i midjemått?

Pumpan sa...

Gillar när du du hoppar mellan olika ämnen sådär som du gör.

Sen vill man ju såklart veta vad hunden tyckte om ditt basspelande.

Anonym sa...

Synd bara att det inte var min spellista då XD Men jag har en ganska egen smak ändå, och jag tycker juu väldigt mycket om Dolly Parton.. En av mina nya 'idoler'..