söndag 9 mars 2008

En konstig helg

Tja

Tänkte börja med "Så ska det låta" som jag tittade på i går kväll, familjen hade spelat in det åt mig. Var inge bra sa dom men dom hade fel. Rafael var skit annars så var det underbart att se. Lite utvärdering om någon finner intresse, fast jag skriver ändå.

Amy Amy Amy Diamond, vilken tjej,, tänk om man vore 15 igen:-) Hon har en lite bit kvar men ujujuj vad hon kan. ett JÄTTE STORT +
Fredrik Swahn har jag inte sett förut tror jag men han var en otrolig begåvning som kunde ofantligt mycket ett inte lika stort +
Sofia Källgren, vilken artist, så duktig och charmig.. som en väl slipad diamant ett stort +
Nu till kvällens besvikelse.
Rafael Edholm, vilken diva. Han kunde inga texter, var inte spec. duktig på att sjunga och så var han dessutom en "Titta på mig istället" person. Gjorde någon något bra var han och snöt slutpoängen genom att spela apa. inte ens värt att bedöma.
Alltså
Amy STORT +
Fredrik +
Sofia +

Ett extra pluss för den vickande bassisten, tänk att kunna spela så++

Håller ni med????


Vad annars?
Vi var hos pappa igår och började röja ut allt. Wow vad mycket saker, vi kom inte längre än till Pappas rum och syrummet, dom vart "klara" kontoret tillbringade vi typ 5 personer säkert 2 tim men det syns inte att vi varit där nästan. Någon organisation kommer att få mycket kläder den saken är klar.
Mitt i allt ihop ringde ungarna och sa att Kevin var dålig.. Vi for hem och mycket riktigt så var han vinglig i bak och kunde knappt gå... Nu är det slut tänkte vi nog allihopa. Ungarna grät medans jag försökte vara positiv, frugan var som vanligt saklig. Troligen en hjärnblödning av det mindre slaget. Idag är han bra igen men det var en påminnelse att han inte har allt för långt kvar.
Vi ville inte att han skulle sova uppe då han ramlade ner för trappen så jag fick sova på golvet i köket med honom.. huu vilken hemsk natt, först frös jag som en hund sen svettades jag som en gris. Det var stenhårt och hunden snarkade...

Igår började jag att slipa golvet i sovrummet, det kommer att ta tid, var otroligt ojämnt. Golvet som vi lagt till baka efter att ha byggt ett nytt bjälklag och isolerat är typ 30-40cm brett och ca6 cm tjockt. inte slipat på minst 60år. Troligen slipades det på 40-talet av Helge och Dessy när dom bodde här som nygifta.

På tal om pappas hus så skall en släkting köpa det.. kul som tusan.

2 kommentarer:

Pumpan sa...

Stackars Kevin. Och stackars er.
Ni borde väl ha haft nog med dödsfall i familjen för i år.

Matilda sa...

Jag lärde mig ialla fall ett litet knep efter att ha städat i huset: Rensa lådorna med jämna mellanrum! Man kanske inte behöver spara skattetabeller från 1989.. :P

Hoppas Kevin mår bättre!