onsdag 19 mars 2008

Vägskäl

Nu var det att tag sedan jag var här har varit tvungen att sortera min något förvirrade hjärna lite.
Har efter långt om länge startat ett företag, fixat med bokföringsbyrå. Kollat vilka program jag behöver, fixat hjälp med loggan osv. Mycket jobb har varit att prata med kunder och jag har alla med mig. Får köra firman via gården så att jag kan göra även sådana jobb samtidigt som jag får använda företagspengar i lantbruket.. Men vad händer då, jag för erbjudande att kliva in som delägare i ett väl fungerande ekonomiskt stabilt företag inom ventilationsentreprenad.. SKIT OXÅ vad lätt livet var innan. Valet då... Hade tänkt mig en lite soft vardag med att jobba så mycket som jag behöver och ägna resten av tiden att jaga kunder inom andra områden. Vad händer om jag kliver in i det andra företaget.. Jo en hetsjakt på jobb och pengar. Vad tillför då jag i ett sådant företag? Tänker mycket på det, jag har ett stort kontaktnät samt att jag fungerar bra som chef. En ganska hög lön kommer att sitta på kontot varje månad samt att jag jobbar hemifrån iaf i början. Detta var några plus. Några minus är att det känns som jag vuxit från hetsjakten, striderna om jobben samt diskutioner om pengar när jobben är klara.

Eget då.. - är att det tar ett tag innan jag landar ekonomiskt, jakten på jobb behövs inte då jag har en ganska gedigen kundskara och ett litet udda jobb som inte många håller på med. Jakten på jobb uteblir som jag har ett hatkärleksförhållande till. Underbart är det att få ett jobb, känslan är fantastisk när någon ringer och säger att jobbet är ert.. Naktedelen med hetsjakten är att ibland MÅSTE men ha jobb för att gubbarna skall ha något att göra..

Finns det fler vinklar så vore jag tacksam om ni ville plita ner dom här under.

Tack och hej för den här gången

5 kommentarer:

Tommy sa...

Kul att vara eftertraktad iaf va... Bidrar med klichén "följ ditt hjärta". Sätter mina pengar på starta-eget alternativet.

Ha det så länge

Erik i Bennarby sa...

Tack Tommy.
Eftertraktad kan man ju säga men man får ingenting gratis även om det i första skedet kan verka så.

Pumpan sa...

Du kan ju alltid köra på konsultnivå i det andra företaget. Då väljer du ju själv hur mycket tid du vill lägga på dom och hur mycket du vill köra på det egna.

Erik i Bennarby sa...

Tack Patric
Iden är inte så tokig

Pumpan sa...

Varsågod
Det var jag som var nummer 2 på din nya räknare.

Om du undrar.