onsdag 5 mars 2008

Onsdagskväll i Bennarby

Idag har det gått åt pipan på jobbet. Fick vänta många timmar innan vi kom igång med montaget. Fick bygga ställning för att komma åt, fick riva massor av saker för att bygga ställningen huuuu så tråkigt. När vi väl kom igång så pajade en maskin som vi använder, bara att packa ihop igen.
Värst vad han gnäller...MEN

Igår var jag i Rezårs replokal/Patrics studio och jobbade med Patric för att få lite egen stil på låten Halleluja.. Vilken kille. Han la stråkar, blås och trummor, fick även med stränginstrument och sitt signumljud som låter sum en tunn flöjt. Jag la basen och kom med glada hejjarop och förslag till andra saker. Vart skitbra, hoppas Ingela håller sig till den tonarten bara. Hotade redan på vägen hem med smörj om hon byter:-)
Det var riktigt kul att få tillbringa lite kvalitetstid med honom igen, frieriet är nära nu.

Vad händer annars i mitt huvud då?
Tänker mycket på mamma och pappa, tänker på hur jag vill ha det med jobbet, starta eget eller fortsätta som jag håller på?????? kommer att starta eget men vet inte riktigt med vad.. Ventilation kan jag ju,, snickra är jag hyfasd på, våtrum vore kul för man har ju chansen att göra fina miljöer med kakel och klinkers... Kan även tänka mig att köpa mig en grävare och leva på det. Har en dröm sen många år att rita och bygga verandor, allt från ett litet trädäck till stora inglasade saker.

Vad finns som är stimulerande? tjäna pengar måste man ju.. Men man undrar om man inte blivit så gammal att man måste tänka mer på vad som är roligt i stället för vad som ger mest i lädret...
Jaja Jag skall i alla fall till Katalin på fredag och dricka öl och lyssna på eldkvarn med den manliga delen av Rezår.

Åter till dagens jobb.. är det inte så att man för att komma framåt måste se till att det är fri väg innan man börjar och ibland går maskinen sönder och man har lärt sig nått nytt.. Dagen kanske inte varit så dum i alla fall. Har lärt mig hur man inte ska göra med Dräkon som maskinen kallas.

3 kommentarer:

Pumpan sa...

Måsste va lätt att starta eget om man kan så där många saker.

Erik i Bennarby sa...

Kanske, men någon måste betala för det man gör.

Malin sa...

Många funderingar.. Jag tycker att man ska försöka göra det man tycker är roligt och utvecklande i första hand. Pengar kommer i andra hand. Fast det är klart, man måste ju kunna leva också..
Fast igen, man klarar sig på mindre än vad man tror. Kolla på oss, vi har levt på ett studiebidrag plus lite extrajobb i många månader nu. Och för att ge dig en hint om hur lite det är kan jag säga att ett studiebidrag är mindre än hälften än en vettig månadsinkomst... :-/
Vi kommer bli stormrika när jag också får studiebidrag! :-)

Hoppas du kommer på en lösning som du du tror på och vill göra!