tisdag 25 mars 2008

Vänner

Jag har idag blivit mycket besviken på en nära vän, låter jobbigt men på något sätt så har jag kommit till insikt att de är ju så det är. Alla är vi någonstans rädda att bli sårade eller ledsna, att bli ointressanta och ensamma. Alla säger vi någon gång nått som vi ångrar och som vi får tillbaka i bakskallen när man minst anar det. Idag var det vännens tur. Jag ringde gensat upp när jag fick reda på det, det var inget allvarlig egentligen men dock ett sprucket förtroende. Jag är inte långsint men det kommer ta ett tag innan jag blir förtrolig med honom igen, "i morgon är en annan dag" som Christer Björkman sjöng.

Påsken då?

Hade mycket trevligt, först middag hemma med släkten som jag verkligen trivs med, lite öl och ett par snapsar.
Gick över tillgrannarna sen, tyvärr var frugan helt tvärslut efter massor med dagar på jobbet i sträck så hon somnade direkt efter jag gått. Grannarna hade fullt party, träffade deras ungdomar och det var en glad överraskning, hade oerhört trevligt, tack för det. Vaknade 8 dagen efter kände att man inte är 25 längre.. huu vilken dag.

Jobb fronten har löst sig, jag hoppar av erbjudandet att köpa in mig i företaget jag hade erbjudande om och startar eget i stället, skall bli otroligt behagligt att få rå sig själv helt och hållet.

I går var en sådan där dag man bara älskar. Först tapetserade vi vårt sovrum, sedan pysslade vi med lite av varje, tände sedan en stor brasa som jag och en annan granne stod och petade i flera timmar. Var jätte nöjd när jag gick och la mig.

Ett rörigt inlägg men tack för att ni kom så här långt

4 kommentarer:

Tommy sa...

Synnerligen en glad påsk, ser fram emot när våra små växer till sig lite så kvällarna blir längre...

Malin sa...

Det var verkligen en trevlig påsk!
Säger som Tommy; när busarna har blivit lite större kan vi slå klackarna i taket natten lång! :-)

Pumpan sa...

Håller med föregående komentatorer man kan festa till det lite när barnen blir stora.
Men orkar man? nej inte jag i alla fall.
Jag bara njuter av tystnaden och vetskapen att barnen sköter sig själva och att man lugnt kan luta sig tillbaka i soffan och hinna se både rapport och Aktuellt..... Ikväll oxå.

PITA sa...

Roligt att du uppskattade besöket hos oss. Vi hade verkligen en GLAD PÅSK. Vi behövde det.