söndag 30 mars 2008

Söndag

Idag är det söndag, nu ställer vi om till sommartid. Verkar som vädret oxå ställer om sig, för två dagar sedan massor av snö, idag inget nästan och +10ggr.
Skall Erik ställa om till sommartids? Massor av beslut att fatta, fick nya erbjudanden i slutet på veckan och hade bestämt mig, natten mellan fredag och lördag hände något måste ha drömt något för alla beslut var borta och nya hade smugit in sig i min lilla hjärna. Fick ett mail igår av en av dom som kom med erbjudandet och poff så var jag till baka igen hjäääääääälp......
Vi funderar på att starta en butik men vi har inte tid att jobb??? Någonstans måste det vara en skruv lös, varför fundera?
Annars så har vi tapetsera i sovrummet och jag la sista handen på golvet i morse innan vi åkte till mammas och pappas hus och fortsatt med röjningen, hitta massor av minnes saker och vi hade trevligt fast alvaret finns i bakhuvudet..
Rezår gick det tydligen bra för i går och det glädjer mig, hoppas på att vi inte hamnar i samma läge som innan jag hoppade av, massor av gnäll och mycket negativa vibbar. Dom verkar så pass framåt så dom har gått över till bruna jeans i stället för dom stentvättade. På tal om det hittade vi massor av Gul och Blå byxor i huset idag, man undrar hur systrarna var skapta, får minnes bilder när pappa drog upp gylfen med hovtång på dom blöta byxorna dom drog på sig ujujuj. Det var 70-talet det, konstigt att det kom så mycket ungar ur den generationen.

Nu hoppas jag oljan har sjunkit in så jag kan lista och montera ihop dom 5 garderober vi handlade i onsdags.

5 kommentarer:

Rezår sa...

För att inte tala om dom skrikiga skjortorna vi skaffat oss.

Skitsnygga.

Du får inviga dom på Fredag kvart i åtta på SLU

Pumpan sa...

Det där med att man bestämmer sig för nått och sen dagen efter ändrar sig kännar man igen. Man ska nog passa sig för att ta "känslobeslut" angående saker man måste leva längre stunder med.

PITA sa...

Du verkar ha mycket att fundera över. Ta ett beslut över vad du verkligen vill göra och vila i det. Härligt att våren kom idag, vi har verkligen njutit. Det är väl väldigt skitigt i Bennarby på vägarna.

Erik i Bennarby sa...

Funderar så det skriker om det, vad vore livet utan beslut? Nej vägarna har torkat väldigt bra, det är torkväder som sten säger. Tack för senast föresten, hade väldigt trevligt

Pidan sa...

Det skulle vara urkul att starta en ny butik, det har vi ju diskuterat fler gånger än denna gång. Det skulle vara en dröm som går i uppfyllelse för mig. MEN jag vill verkligen att du ska göra det DU vill, pappa. Du tänkar så mkt på oss hela tiden och oroar dig för vad vi vill ha och offrar dig för oss. Nu är det din tur, gör det du vill och som känns bäst. För mig spelar det ingen roll vad du gör, bara du är nöjd med det du gör.