lördag 1 mars 2008

Lite av vart

Nu börjar det jobbiga.
Vi träffades hos pappa och mamma idag för att bestämma massor av saker kring prylarna, hus och böcker och sådant.
Letade efter ett testamente som vi senare hittade i pappas underklädslåda, vilket är logiskt om man tänker på hur han var..

Hur var pappa? och hur var mamma?

Vi gick igenom massor av saker, väldigt tungt i början men efter en stund tycker jag att det var glädjande.. Dom hade ett lyckligt liv... Massor av kort från ställen som vi kommer ihåg som små, alltid ute och ofta med hundar. Alla ungar var med, i början bara vi fyra syskon sen kom Malin, Jill Sara osv. Sen droppade syskonen av ett efter ett.

Vad som slår mig mest är hur barnkära dom var, spec känns det som pappa var det, förmodligen för att mamma alltid var bakom kameran.

Mamma kom jag på var väldigt söt som yngre, Pappa väldigt snygg (jag är väldigt lik honom:-)) Gamla bilar man kommer ihåg, typ en asful bebis blå volvo 244.

Kom oxå på hur länge Ann-Louise varit med i familjen. Kort sen tidigt 80tal var hon med på.
Många av bilderna satt vi och åt på, det var väl då mamma hade tid att knäppa bilderna.

Hur skall man dela upp två liv? Hur gör man när saknaden blir jobbig och man vet att dom inte finns längre.. Hur i helvete gör man? När mamma gick bort kunde man prata med pappa.. vem skall jag prata med nu om min uppväxt? Som för övrigt var himla fin.

Hur många gånger har jag och dom andra grillat korv eller ätit spritkökskokt potatismos?

Tack Mamma och Pappa.

2 kommentarer:

Malin sa...

Ja du, det kommer inte bli lätt det här...

Men jag tror att vi alla är ganska duktiga på att hitta det som är bra mitt i allt elände.
Vi har alla upplevt nästan enbart lyckliga stunder i huset, det finns hur många fina minnen som helst att kunna prata om och skratta åt.

Men det känns helt sjukt att rensa ut och kasta saker från hela deras liv.. Fy, det kommer bli tungt..

PITA sa...

Jag förståt precis hur du känner det, det är många minnen som kommer tillbaka när man ska ta rätt på saker från föräldrahemmet. Vi håller på med svärmors lägenhet just nu så hustrun går igenom samma sak.