fredag 21 mars 2008

Fredag före påsk.

Idag är det fredag fast söndag, kom på det när jag åkte till uppsala och jobbade. Vägen till Uppsala:
Skulle skjutsa frugan först sedan dottern som skulle till en kompis utanför Almunge. Hon bor i skogen någonstans en bit ut, inga problem säger självsäkra Erik, jag har ju gps... Kyss karlsson, fans inte en tillstymmelse till möjlighet att leta upp deras adress på den. Åkte från stan vid 8 och var tillbaka ca 10 och 15.. Jag skulle träffa en korvkiskinehavare kl 10 så jag vart sen och 10 liter disel åt skogen. Nu till problemet med helgdagar, korvgubbens grannar som är en revisor, ett masageinstetut(inte ett sånt snusker) och en frisör, hade ju givetvis stängt. Så det var bara att åka till frugan och vänta på att hon slutar.

I morgon är det påskafton med middag hemma hos oss, broder m familj samt systerdotter m familj kommer. Blir kul att fylla huset med ungar. Fast det kommer att vara SÅ tomt. Köpte gravljus till både mamma och pappa fast jag vet inte var pappa är, han är nog inte gravsatt ännu. Dom skall ligga i gravlunden båda två men pappa har nog inte hunnit dit ännu, iaf har vi inte fått meddelande om det ännu.
Tänker på framförallt pappa minst 20ggr om dagen, mamma som varit borta längre ploppar fram typ 10 ggr om dagen...

Det sista stycket är en bild ur min skalle, börjar tänka på något så far tankarna till föräldrarna i stället.

Jobb då??
Jo jag kommer nog att köra eget, pratade med broders chef och jag kan jobba där när som helst med broder då förstås. Skall bli kul, det är ju fördelen med att ha FA-skatt.
Övrigt har jag fullt upp ändå, kan jobba 24 timmar om dygnet utan problem och ändå inte hinna med, gäller att hitta ett lagom lagom tempo bara.

Rezår spelade igår, dom tappade bort vickleffe och det verkade som jag skulle få fara till Enköping och spela men det löste sig. Min första tanka var, guuud vad jobbigt det slutade med att jag blev besviken att dom hittade på honom. Länktar till 4/4 då jag skall ut med dom på första gigget på typ 6 månader.

Men hörninini, nu skall jag förbereda tapelsering av vårat sovrum, har tröttna på att sova i vardagsrummet.

2 kommentarer:

Pumpan sa...

12e är inställt.

Typiskt egenföretagare att "glömma" bort dom röda dagarna. Vill påminna dej om att inte åka till jobbet på måndag då denna dag visserligen inte är lika röd som idag men ändå tillräkligt röd för att man får va hemma.

Själv svor jag i morse åt att det inte låg någon tidning i lådan. letade i huset efter den ifall någon annan familjemedlem tagit in den.

Antagligen är denna långfredag en tidningsfridag, och att sitta och blindäta frukust är ju ingen höjdare.

Erik i Bennarby sa...

Och vissa jobbar på unt. Själv läser jag Land.