torsdag 6 mars 2008

Gävle igen

Kära dagbok......

Har idag varit i Gävle och jobbat, injusterade ett ventilaionssystem på i en fastighet som blivit flyttad från Furuvik (gammla dansbanan). Blir så glad när man ser sådant, han sa att det nog inte blev någe billigare men heller inge dyrare än att bygga helt nytt. Blev jättebra och jag måste säga trots moderniteterna så hade han bevarat och tagit fram det gammla.

Har även pratat gammla bekanta, vilket är kul. Inget skitsnack utan bara.. typ Kommer du ihåg när han osv.

I morgon bär det av till Katalin, först lite krubb sedan öl och musik, skall bli helfestligt. Det var länge sedan jag gjorde en sådan utflykt..

Ps.. har idag köpt ett pa läsglasögon med styrkan 1,5 men säg inget för det är en hemlis... Första paret jag köpte var styrka 1... kändes som när man köpte kondomer första gången, man gick runt hyllan många varv innan butiken var så tom att man röck ett par, betalade och försvann...Ds

2 kommentarer:

Pumpan sa...

Vafan. Vet du vad man blir om man spelar i dansband och dessutom har glasögon?

Man blir en dubbeltönt.

Erik i Bennarby sa...

Det blir värre.... Frugan kom hem och sa att man kunde operera ögonen för 28000kr... Hurra sa jag. Det gäller inte åldersrelaterade synfel sa hon.. Alltså.

Jag är en Gammal dubbelnörd...