måndag 29 september 2008

Att stjäla en tjuv

Robert Gustafssons film. Skit rolig

Har funderat ibland över den titeln, kan man stjäla någon annan? I filmen satt mr Gustafsson i en källare om jag inte minns fel:-)

Idag blev jag mer eller mindre anklagad för att ha stulit en keybordist? Var var var tänkte jag, ligger han i jordkällaren eller är han inlåst i pannrummet?

Förstår vad personen menade men hallå, vad skall man göra då när keybordisten i fråga är så himla duktig och dessutom är det ju mera så att keybordisten har ett litet harem av spelsugna hungriga musiker som trånar efter hans hans ömma spelfingrar.

Den här helgen har gått alldeles för fort, önskar den vore minst dubbelt så lång. Mycket snickeri och lite repande samt umgänge med familjen, jäkligt skön helg men ack så kort.

Har kommit på varför det heter snickarglädje föresten, glädjen över att göra något fint är oslagbar. Kan gå och kolla flera gånger bara för att jag är nöjd, har visserligen gjort om det mesta flera gånger men bara för att jag inte är 100% nöjd vilket jag är nu.

En stor eloge till syster som sagt upp sig från jobbet som hon haft LÄNGE, inte så mycket för att hon slutat eller så men det är väldigt starkt gjort att våga ta klivet.

Ha det bra

2 kommentarer:

Malin sa...

Du SKA vara nöjd med vad du gjort med huset, det är så fint! :-)

Och jag håller med dig angående Susanne. Jag är djupt imponerad av att hon sagt upp sig. Vilket är ganska konstigt för det är ingenting man brukar impas av.. Men som du säger, det krävs mod att sluta på ett jobb man haft så länge. Dessutom har hon tjänat bra och i stort sett styrt stället.

Just därför är jag heller inte orolig över henne (kanske därför man kan impas istället för att oras för hur det kommer gå?), hon kommer fixa något annat och klara det lika bra! :-)

Erik i Bennarby sa...

Just idag är hon min hjälte:-)