tisdag 2 september 2008

OkQ8


Den sista Augusti la OK/Q8 ner i Örbyhus, väldigt väldigt sorgligt tycker jag. En epok går i graven och det kommer att fattas mig att det inte finns någon bensinstation i Örbyhus längre. Även Statol i Tobo la ner samma dag.
I posten idag kom ett brev från Ok och ett från Statoil. Det från ok var med en lång förklaring om varför och att vi var välkomna till mackarna i Tierp och Österbybruk, vilket var väldigt snällt av dom tycker jag(jag var precis lite ironisk) .
Sen kom det rent av fåniga, vi får mot en kupong 1 kopp kaffe och 1 bulle på dessa två bensinstationer samt om vi tankar minst 40 liter så får vi en tianlott, 40 liter, typ 550 kr. Men va fan kunde dom ju ha besparat sig. Jag tankar för ca 10 000 kr/mån på Ok/Q8.. amenar 1 tianlott... Skall byta till Shell tror jag.
Statoil hade ingen förklaring utan det stod bara att vi skulle fortsätta till Tierp om vi ville tanka.
Var ner till Tobo idag och köpte snus.. Kiosken där skall oxå läggas ner..
Funderar på att öppna en mack som har öppet dygnet runt med en tianlott till alla som tankar 20 liter.
God natt alla ni 14 som dagligen läser min blogg
Erik