lördag 27 september 2008

Dåliga ideér

Hej igen

Jag lovade ju i ett tidigare inlägg att hålla mig undan från dåliga idéer, icke sa nicka.


Hade besök av några syskon idag (dock ej mina syskon), den äldsta av dom skulle ut och rida med tjejerna här hemma och dom andra var med som sällskap. En av flickorna var allergisk så jag tänkte att dom kunde roa sig att köra lite fyrhjuling. Fanny som hon heter satte sig på fyrhjulingen för andra gången och gav full gas(som tur är är den inte automatväxlad) och for iväg. Jag trodde hon fick lite panik och slängde mig efter som en reptil. Fick tag i pakethållaren och vart mer som en gasell. Problemet med gammla gubbar är att dom håller inte för sådana övningar. Nu typ 5 timmar efter det inträffade så sitter jag vid datorn med värk i höften, ont i knät och funderingar på att börja träna på allvar för att förhindra dylika saker att inträffa igen.

Så vad har jag lärt mig? Barn i 8-9 års ålder är för små för att köra maskiner med 420 cc och 30 hk i. Man ska inte springa i kapp med saker som är både snabbare och starkare än en själv. Det är så lite man behöver göra för att få barn att bli glada så jag gör nog om det igen fast med bättre instruktioner. Kanske till och med skall berätta var bromsen sitter:-)

Inga kommentarer: