onsdag 24 september 2008

Ida jagad av fyrhjuling




Kom på den briljanta idén att dra ner skyliften med fyrhjulingens winch idag, den satt fast bakom en liten kulle och sedan var det nerför till våran väg. Sagt och gjort bad jag ida som idag var hemma pga öronvärk att sätta sig på Hondan och dra fram skyliften med winshen. Klara order hade hon att om skyliften börja rulla ner för backen mot vägen så skulle hon backa. Skyliften började rulla men inte backade ida inte, jag skrek och hon klev av. Lyckades i sista sekunden svänga den 1 ton tunga skyliften så den gick på sidan om fyrhjulingen. Frågade ida varför i hel-te hon inte backade de för. Den stannade sade den coola unga damen. Hon klev kallt av den bara.. Vart inte rädd, som hennes hysteriska far som i första hand då givetvis tänkte att det kunde bli märken i pärlan, och lite senare att det faktiskt kunde slutat riktigt illa..






Fler smart idéer idag tror jag att jag skall akta mig för. Men det var första gången vi använde winchen och det var iaf riktigt roligt.




1 kommentar:

Anonym sa...

Det var faktiskt inte mitt fel! XD Den dumma fyrhjulingen stannade ju och den är så komplicerad att få igång..