tisdag 30 september 2008

Språkolikheter

Idag gjorde jag en sak jag borde gjort i Juli, justera ett tilluftsdon som var monterat snett och icke centrerat, jag visste bara inte om att det inte var gjort. Killen som monterade skulle ha gjort det för länge sen, jag fick reda på att det var ogjort för ca 2 veckor sedan och har helt enkelt inte hunnit för än nu.

Mannen som driver rörelsen där jag var började redan när jag kom in med att vara otrevlig. "tänk att ni vågar visa er här efter så lång tid" hmm redan där började jag ana ugglor i mossen. "Luftens hjältar, ni är inga hjältar för mig i alla fall" Nu började jag bli lite arg. Svarade att jag under tiden jag varit där inte jobbat åt Luftens hjältar. Det företaget är över huvud taget inte inblandat. Sen började ha gnälla över att donet inte gick att få bra i taket. Daa det har jag sagt hela tiden men för att få ett väl anpassat don i taket var man tvungen att sänka undertaket "som inte var monterat" ett par cm från 2,8 m till 2,75 m så fick vi välja ett annat don som är anpassat för andra montage. Det blir inget bra sa jag hela tiden men det skulle nog ordna sig fick jag till svar.

I efterhand så förstår jag att han inte förstod vad jag menade. Jag vägrade dessutom att skära undertaksplattorna vilket han aldrig hört mig säga. Jag vägrar alltid att skära dom för jag är helt enkelt inte bra på det.

Hur som helst så var jag tvungen att hämta vaktmästaren för att vara säker på att inte strypa karln som är hyresgäst i fastigheten.

Har nog ingen vän i den mannen:-) men det var ju inte tanken från början heller.

Donet vart iaf bra och vaktis ringde en undertaksfirma för att få undertaket tillskuret.

Det som retar mig är att jag hade ett annat alternativ men det skulle kosta honom en struntsumma men blivit jäkligt bra, det ville han inte betala för.

Man kan inte älska alla och man kan inte bli älskad av alla, vet nu tre personer som inte gillar mig men jag å andra sidan vet 3 personer som jag inte gillar, konstigt nog är det samma personer Troligen finns det fler som inte gillar mig men det vet jag inget om.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för din fina kommentar i min blogg.
Det var skönt att höra att du gillade den för jag började känna mig väl gnällig ;-)
Jag har nyligen påbörjat en resa i mig själv och hoppas att jag ska hitta rätt till slut.
Det var fint skrivet det här med att man inte ska skjuta upp saker.
Det tar jag med mig och hoppas att fler gör det.
Ha en underbar dag med husbygge o allt/ Helen "Gussilago"