tisdag 16 september 2008

Hört på radion

En riksdagskvinna från Centern som protesterade mot FRA-lagen sa idag på radion att all fakta inte var känd när dom röstade igen förslaget.

Ett ex på icke känd fakta.

Att dom fick avlyssna svensk kommunikation som gick ut ur landet.

Att det inte funkade i andra länder där det röstats igenom.

Att en majoritet av regeringspartiernas riksdagsmän var emot lagen, partipiskan ven och dom röstade för eländet(föll för grupptrycket som hon så fint sa).

Jag blir mållös. Skit i FRA-lagen tänk efter vad hon sa.

Icke kända fakta.. hallå

Jag lärde mig som barn att ifrågasätta saker som verkar konstiga.
Jag lärde mig som barn att stå för det jag tycker.

Undrar vad mer dom inte vet???

huvaligen

Dom borde tjacka spikskor och listigt dra iväg, som blomman sjöng någon gång på 70-80 talet.

Inga kommentarer: