lördag 21 februari 2009

Helt sjuk

Igår var det feber som gällde, 39,4 hade jag enda gången jag kollade. Alla som vet hur en karl fungerar vet oxå att man är mer död än levande vid 37,0001 ggr. Faktum är att jag badar hellre isvak med 40 ggr feber än att jag hickar länge vilket är fallet just nu.



Somnade vid 0230 igår när jag äntligen slutade hicka och vaknade halv nio av en lång irreterande hickning som fortfarnde leker i min kropp.




Tittade på många filmer igår, började med Dirty Harry för att sedan gå över till "bandidos" vars största behållning var två mycket vackra skådisar med mexikanskt utseende. Lite senare vart det "eurotripp" en skruvad fast ganska kul film om ett gäng tonårs ungar från USA "så klart" som åkte till Europa.

Fast mellan där någonstans såg jag från mitten till slutet av Ronja Rövardotter och vad förvånad jag vart att den var från 1984. 25 år sedan? Jag hade ju inte ens gjort lumpen då, jag var arton år?. Detta måste ju betyda att alla skådisar då är 25 år äldre. Tage Danielsson som gick ur tiden för ganska länge sedan var en fantastisk regissör och för att inte tala om fru Astrid Lidgren. Lena Nyman var ju rena barnet (lätt överdrift) och Tommy Körberg knappt medelålders.

En fantastisk film är det iaf:-)

Inga kommentarer: