måndag 2 februari 2009

Måndag enkligt alla konstens regler.

Somnade snabbt igår och det brukar betyda att dagen blir bra, vilket den blev... så småning om.

Jag gick ut för att släppa ut hästarna vid 0650 tiden, på vägen tänkte jag starta Fiaten som Ann-Louise skulle ha.. Tvär död. Batteriet var helt slut, bilen är nyservad och inte körd sedan dess. Trots motorvärmare undernågon timme samt starthjälp så gick det inte, fick faktiskt inte igång den för en efter jag kom hem från jobbet.

Jobbet idag innehöll en resa till Tierp för att titta på en lokal samt en resa till Bro för att hämta min nya kollega Dans bil.

Idag fortsätter Ann-louise det stora kakbaket inför min födelsedag. Jag älskar småkakor och har tänkt mig ett 25 tal olika sorter, har en idé om lakritskakor och en med blandad lakrits och hallon. Har någon ett recept? Annars får jag uppfinna ett eget och det är inte min starka sida.

Jordgubbsgrottor, småkakor rullade i rött socker, kolakakor, jordnötskakor, nonstopkakor, chokladkakor, dumlekakor hör till dom som inom kort kommer att vara klara. Drömmar och schackkakor kommer att tillverkas innan den stora dagen liksom övriga påhitt.

Ett faktum är att vi håller på med viktminskning i familjen, Johanna och Ann-louise är bara en skugga av sitt forna jag medans Ida och jag minskar i lite långsammare tempo. Detta medför en form av kakkris, vi måste ju provsmaka för att det skall bli gott, tänkte om man tar en kaka i var så...Men alla vill ju smaka dom riktigt smakliga så det kommer att fetspricka ett tag fram över. Min släkt har dessutom blivit något av ett gäng hälsofreak så det kommer att bli många kakor över till min egen lyck.. sorg.

Kan säga att Erik kommer att leva i kakhimmlen ett tag framöver.

1 kommentar:

Malin sa...

Äh, jag kan äta alla era kakor! Lätt. :-)
Ser fram emot din födelsedag väldigt mycket nu av någon märklig anledning.. *s*